Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 14 juni 2011

Ozzy

Min fina Ozzy- Sir Price.
Jag sprang med honom för veterinären idag igen. Han var som jag redan visste- inte bättre.
Nu är planen att fortfarande visa honom på fredag och om han inte plötsligt blivit bättre så ska han röntgas då. Nu blir jag extra nervös, jag vill verkligen inte att det ska finnas något på röntgen!!

Jag red honom en stund på banan idag. Han var ganska matt men ändå positivt inställd till ridningen.
Han fick enligt veterinären trava litegrann så det gjorde vi.
Han kändes i övrigt glad och fin men är ju inte ren. Han var väldigt gosig i boxen idag. Fick mycket pyssel och kliande och han njöt rejält.

Resten av dagen har inte använts för något speciellt. Lite smågrejer.
Bland annat har jag vart i hästlastbilen och fått en liten introduktion på vissa specialfunktioner. Och sen så satte jag in klistermärken med höjd, bredd och vikt. Känns skönt att man har det lätt synligt när man kör sen.

Nu håller jag också på att samordna en gemensam resa för våran ridsportsektion. Vi planerar att åka ner till Tyskland och Bundeschampionaten i skiftet augusti-september. Hoppas att vi får ihop en bra resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **