Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 20 augusti 2011

Fredagsridningen

5 hästar att rida och jag var trött.

Ulster fick en uteritt till Gärdet, jag hade tänkt att hoppa men fick ridsällskap som avbröt min ursprungsplan.

Timbuktu fick lite lösgörande arbete, han var pigg men ändå fin efter de två högvakter han gått. Samma sak med Umami, han kändes fin. Övade övergångar och han var duktig, lite långsam i galoppfattningarna bara.

Unik fortsatte där vi slutade i fredags, mjuk och fina övergångar!!

Urifax gick ju inte vakt som jag nog skrev sist, han skulle jag rida såklart! Jag red på rakt lite böjbart nylonbett. Han var betydligt finare i munnen men jag hade inte tålamod att han försökte bita på det hela tiden.. Så jag tog nederdelen från pullarnosgrimman och satte det som en bettlyft så att bettet låg uppåt i gommen, därmed fick han svårare att flytta bettet med tungan och det blev lugnare i munnen.
På måndag ska jag nog testa med rakt bett. Jag har en jaktstång som kan vara värd att testa eftersom det ligger mer still i munnen!!

Det jobbigaste denna dag var med Sir Price.
Inte oväntat så var han fortfarande en kvarts grad halt. Ingen långvila hjälper. Därför så har vi nu bestämt att han ska ridas lite försiktigt ett tag och se vad som händer.
Därmed så "släpper" jag honom officiellt som "min". Känns jätte-jätte.tungt. Även om jag redan förväntat mig detta så känns det otroligt jobbigt att han inte är min tävlingshäst mer. Nu får han gå med soldater. Han får slippa dom som är stora och otympliga, det är bara dåligt för honom. Alla kommer älska honom, så mjuk och lydig med underbar gång, fantastisk att sitta på helt enkelt.
Men ändå finns det ingen anledning för mig att rida honom, det ger varken mig eller hästen något.. 
Jag skulle gärna få skingrat tankarna på en ny häst men den hästen tycks inte finnas...

Lång och jobbig vecka. Den glädjande nyheten är att jag och Erik har köpt en ny lägenhet på Lidingö. En 4:a på 91 kvm. Så vi har en flytt framför oss, inflytten är 1 nov. Ser fram emot det!!
Inatt sov jag 13 timmar, så trött... Men mäklaren har varit hos mig 2 sena kvällar i rad. Det var värt det, men tar ut sin rätt. Imorgon, söndag ska jag försöka fixa lite med denna lägenheten, som förhoppningsvis ska säljas snart! 

2 kommentarer:

  1. Fördelen med att bo på Lidingö är att man kan njuta av klassiska spårvagnar av märket Mustang =)

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att höra om Sir price :(

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **