Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 3 augusti 2011

Galopp och drömmar!

Idag var jag med om något ovanligt!!
Turbin låg i sin box helt på sidan, jag tittade in efter att från boxen bredvid hört att det gnäggade lite annorlunda från boxen, han lät inte som vanligt när man hör att dom ropar på någon eller vill ha mat eller nåt annat. Lite småpratande bara. Sen när jag fortsatte kolla ser jag hur har rör på benen, som att han tror att han galopperar, och ögonen är öppna och han flackar med blicken och öronen spelar fram och tillbaka.
Efter en liten stund vaknar han till och lägger sig mer upprätt och tittar sig nyvaket omkring. Så himla fräckt att verkligen se så tydligt. Sådär har jag bara sett hundar göra tidigare!

Urban fick ett lätt pass, för jag red honom samtidigt som jag höll lite lektion för Chefen LG.
Han var ganska mjuk och fin och idag gjorde jag så gott som ett varv i galopp åt båda hållen. Inga omslag, däremot bröt han av en gång, men kunde snabbt fatta ny galopp. Jättekul!!
När jag galopperar så står jag i lätt sits utan någon inverkan alls, för jag vill att han ska få en "egen" grund att stå på, utan att jag samtidigt kräver en massa. Det går verkligen framåt!

Timbuktu, Turbin, Urifax och Umami fick ett lätt galopp-pass idag.
2,5 varv på galoppbanan som är 800m. Dom han slappna av utan att ta slut. Faktiskt ingen som bockade, men visst hade några tanken på det. Men alla var riktigt duktiga!!


Sir Price var bättre idag på sina nya skor. Han fick ringsko men kil och sula.
Han kunde nu trava men är rätt så halt. Men det är klart bättre ändå.
Jag red honom ett varv på galoppbanan i skritt och hem igen, för han måste ju få röra på sig lite mer än att stå i paddocken. Han var superpigg och glad för att komma ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **