Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 30 augusti 2011

Full fart på mig!

Igår, för att börja i rätt ända...
Jag red Timbuktu, han var supermjuk och fin. Pigg men snäll. Han fick göra övergångar och dom funkar fint!

Turbin fick ett pass på kasernbanan. Han var från början mjuk och fin men blev spänd på grund av soldaterna som övade inför högvakt brevid banan. Då ville han resa sig i protest. Så jag blev ganska arg på honom, sånt beteende är inte okej!! Men jag flyttade honom ganska rejält undan för skänkeln så att han flyttade undan bakdelen för att inte ha den så lätt att balansera upp på. Så då var han kvar på marken och uppförde sig väl! Blev ganska svettigt och han blev trött men det var min mening för att komma över tramsandet från hans sida.

Urban fick gå ett dressyrpass först på kasernbanan där han gjorde allt perfekt. Men sen fick han följa med ner till K1-banan för att gå lite till. Där hittade jag ett spö som någon tappat bort och det blev mitt direkt. Dock blev Urban spänd av att jag red med spö vilket försvårade galoppen som innan var felfri. Men efter en stund så slappnade han av helt och allt var toppen igen!!

Sist ut var Ulster. Han var fin men ville krulla ihop halsen för mycket. Det ledde till att han blev svårare att ställa igenom. Men när jag lyckades lyfta upp honom så jag fick en friare form blev allt mycket lättare. Så jag var väldigt nöjd med resultatet!!

Så till dagen idag!
Jag är på Strömsholm. Vi har nu samlats ett stort gäng för att lyssna på föreläsningar enligt schemat nedan.
Jens Fredricson och Elisbeth Lundholm var superbra. De har erfarenhet och är bra att lyssna på. Jens är otroligt rolig att lyssna på, han har riktigt bra koll på riktigt klassisk ridning med en sund idé om hur den ska arbeta. Underbart!
Nu blir det vila inför en väldigt lång onsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **