Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 2 augusti 2011

kort och gott

Ja det blev faktiskt en kortare dag idag.
4 hästar att rida. Jag lånade ut Ulster igen. Gårdagens rapport var att allt gick bra och han kändes bättre än före betet, så det är positivt!
Erik fick rida Turbin igen och sken som en sol hela tiden!

Jag red Urban, som gör framsteg!
Det kanske låter fjantigt, med så nöjd är jag över att ha kunnat galoppera en långsida men halvcirkel till andra långsidan och avbrott längre ner på den sidan. dvs 3/4 av ett varv i galopp utan avbrott eller korsgalopp!! Snart har vi ett varv, och efter det flera!! Ett stadigt steg i taget åt rätt riktning är underbart!

Timbuktu var väldigt mjuk och fin i traven, lite lite lång i galoppen, men det gör inte så mycket, han behöver lite tid på sig att bli starkare.

Urifax var superfin, mjuk och lydig, inget negativt där alls!

Umami var pigg i början men ganska avspänd. Han var duktig!

Imorgon blir det kanske lite cavalettiträning, det beror på om jag kan få kasernbanan för mig själv. Annars blir det lite galoppträning på galoppbanan. Smygträna igång konditionen lite försiktigt!
Och innan veckan är slut behöver jag öva alla på att rygga och flytta i sidled, för att kunna rätta in sig i ledet vid de kommande högvakterna!


För er som undrar över Sir Price så var han precis lika halt idag.
Dock så fick han sulor och kilar fram, så imorgon blir det intressant att se hur han rör sig. Lilla Ozzy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **