Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 18 augusti 2011

Högvakt eller dressyr


Det är vad som gäller nu!

Både igår och idag gick Umami och Timbuktu sina första högvakter. 
Båda skötte sig, men Timbuktu hade lite svårt att stå still på sin plats på slottet. Men i övrigt så är dom duktiga!!

Jag har därmed ridit dressyr på Urifax, Urban, Cosmopolitan båda dagarna. Och idag red jag även Ulster och Unik, det gör jag imorgon med.

Veckans övning, eller tanke iallafall är övergångar tills vi tröttnat 100 gånger.
I uppvärmningen rider jag övergångar mellan skritt och trav och sedan trav till galopp. Och om dom är duktiga blir det trav -halt och skritt-galopp. 

Alla sköter sig fint. Cosmopolitan och faktiskt Urban har varit mest eftergivna och lösgjorda!
Kyrios är lite tjafsig i munnen och i morgon går han högvakt men nästa vecka ska jag prova nylonbett och se om han känns annorlunda.

Ulster var ganska rak i sin vänstersida, så hela ridpasset gick ut på att ställa igenom honom mer. 
Unik började lite med hög nacke och inte så följsam, men bättrade sig rejält under passet och blev väldigt fin!!

Imorgon och på lördag går Urifax och Cosmopolitan högvakt och imorgon får jag alltså tillbaka Timbuktu och Umami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **