Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 15 februari 2011

Bra dag!

En bra dag har jag haft!

Började med att hoppa Raoul. Det blev en lektion direkt på morgonen.
En lång övning på medellinjen med 4 studs först och därefter ett galoppsprång till oxer och ett språng till räcke. 
Han var väldigt duktig och fick några väldigt fina språng där han hoppade upp sig riktigt fint!!

Tornado red jag samtidigt som en kollega satt på Storm. Storm gick jättefint och jag blir så himla glad när jag ser att han går bra även men andra, han som varit så svår att ens få lite mjuk. Nu går han lydigt och samlat i allt man gör. Riktigt duktig!!
Tornado hade lite hyss för sig. Han börjar behärska sig lite när han normalt känner för att sparka bakut, han har mycket som kryper i kroppen.. Men en miniojämnhet kändes i  vissa steg, men jag rider honom fortsatt lite lätt med tanke på att han är fräsch på böjprov.
På vägen hem var han lite dum, det kom en lastbil som de andra två hästarna reagerade på och då ville han oxå busa och reste sig. Det är inte OK... Blev rejäla skänklar där för att få fram honom, den var han spänd men skötte sig. Nu blir det lite särskild träning på uppförande, här gäller inget endaste hyss framöver!

Sir Price fick gå i ridhuset. Det blev en hel del byten idag, medvetet. Han var jätteduktig. Fick en svacka med bytena men det var mitt fel och när jag i vänster förvänd galopp var rörlig på vänsterhanden så fick jag superbyten!! Så jag känner att jag har kommit på mig själv med ett fel som jag måste rätta till!!

Avslutande fick Tom Morris ett pass ihop med 8 soldater i lilla ridhuset. 
Han kändes ganska bra men svårigheten låg i att alla red så långsamt och var "ivägen". 
Men jag fick ridit honom i alla gångarter med lite inslag av skolor.
Jag hjälpte instruktören lite med pedagogiken och upplägget av övningen och sedan instruerade jag soldaterna lite i hur man rider skänkelvikning. Försöker tipsa om jag kan. Lite känsligt är det att "lägga sig i" andras lektioner, men denna person vet jag vill lära sig och tar åt sig allt jag säger, så det är roligt! Alltid kul med folk som tar åt sig och vill lära sig mer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **