Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 23 februari 2011

Lite ridning

Jag inledde denna onsdag med att hålla lektion för 7 befäl. Inriktningen blev LC:1 eftersom flera ska tävla på vår interntävling imorgon. Allt gick bra!
Sedan fick Sir Price ett pass i ridhuset. Blev en hel del övergångar mellan skritt och galopp och även galopp till halt och sen galopp igen. Halterna var bra, jämna oftast och annars kunde jag lätt rätta honom.
Sedan fick han göra galoppombyten och dom var bra. Första till höger var 8-mässigt. De andra var rena men med lite blandad kvalité. Så jag är jättenöjd. Sen fick han göra lite piruetter och han jobbade jättefint!!
Som avslutning blev det ett bad med extra omvårdad på hans mugg som är segt att få bort sista av.

Efter lunch red jag Raoul, han gick riktigt bra, red delar av LA:1 och hade en fin känsla!!

Tom Morris nässelutslag var sämre och särskilt i sadelstaden så han fick vila, hoppas verkligen det ger med sig snart så vi slipper behandla.

Nu ikväll hade jag 2 lektioner med blå stjärnan. Dom var jätteduktiga och det var kul att se resultatet av när mina instruktioner blir till resultat genom ryttarens invekan och hästarna jobbar bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **