Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 9 februari 2011

Isgator

Sir Price
Isgata var det- överallt!!

Jag hade en lektion på morgonen och därefter 6 hästar att rida, så det vart lite jäktigt. Men å andra sidan så red jag nästan alla på kasernridbanan så det gick lite fortare. Banan var isig men har underhållts lite senaste veckan med salt och harvning så den gick att rida på men man måste verkligen rida i balans och avvägt tempo för att vara säker. Jag halkade inte en gång, så det var helt ok!

Storm var riktigt mjuk idag, villig, uppmärksam och lydig- perfekt!
Raoul var pigg, men väldigt duktig, stadig och lyhörd.
Tornado, var fräsch idag. Började busigt men märkte att det var bäst att passa sig. Det gjorde han..
Unik, spänd först pga för honom ny miljö. Men blev fin, mjuk, långsam och uppmärksam.

Sir Price. Han fick idag ett pass till i ridhuset med linjen mot spegeln med byte. Idag var han jättefin!! Jag red kanske 8 rena byten varav ett enda tveksamt, lite jämfota. Resten var godkända. Åt vänster var alla bra. Känns toppen!
Skolorna jag red på diagonalen ser man i spegeln och det gnistrade om honom, han var otroligt duktig där! Och piruetter, jag gjorde både halv- och helpiruetter i jämn galopp och avspänt med ganska låg form. Känns också bra. Så detta var toppen. Kunde inte önska något annat idag! 
Avslutade och gick ur ridhuset, där infann sig perfekt ljus för att få en fin huvudbild med mörk bakgrund, lyckades väl med min Iphone. Vackert motiv med!

Tom Morris fick gå dagens lektion för Traudi.
Jag ville ha en avstämning inför tävlingen. Det jag sa till Traudi var att han vill lägga sig på i högertygeln. Och är lite "letande" i sin form, har svårt att verkligen komma till ro. 
Som jag brukar jobba så var det mest rakriktande arbete som gällde. Jag fick tänka bogarna till höger och  bara fortsätta vara snabb men stadig i handen. Det blev successivt bättre och på slutet gjorde jag några längningar i både trav och galopp och han var jättefin. Där var formen stadig med. Svårast är den i skritt där han blir lite mer flamsig med sitt huvud.. Men överlag bra idag, känns som att vi är på rätt spår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **