Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 28 februari 2011

Måndagen

Började som vanligt med löshoppning.
Tom Morris och Tornado var bäst. Båda hoppade en stor oxer på 1.30 riktigt bra. Tom Morris var pigg och lite hetsig att släppa bara.
Raoul hoppade ganska bra men var inte så snärtig som han kan vara.

Traudi är här idag vilket innebar ridlektioner!
Jag red Sir Price först och fick massa beröm. Red ganska försiktigt med tanke på att vi tävlade igår. Lade in ett rent byte åt varje håll, lika skoj varje gång det går bra vilket tycks vara ofta numera, hoppas det håller i sig. Men han var mjuk och fin, stadig och lydig!

Sedan fick jag även rida Unik på lektion. Han var först ganska stel i vänster men det lossnade riktigt bra och han var mjuk och fin. Lite svårare att ställa utåt men det lossnade bra efterhand. Jättenöjd. Och han fick låna mitt tävlingsträns med bling-bling pannband, så det kanske var sista gången jag får låna honom. Chefen är säkert inte lika förtjust i glitter..

Nu har jag även ridit Storm. Han har fått en stor svullnad ända från ganaschens bakre del ner till kinden.
Så han fick gå utan nosgrimma och så får vi kolla igen imorn om det blir bättre. Han fick ett lättare pass i tältet. Kändes helt ok, dock hade jag väldigt låga krav eftersom jag inte vill göra honom illa genom ställning eller tygeltag. Men han var på gott humör och har god aptit, det är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **