Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 25 februari 2011

Fredagshoppning

Jan Jönsson var dagens hoppinstruktör. Vi hade en toppenlektion med övning framförallt på medellinjen. Där hade vi studs före en trekombination där hästarna själva fick jobba med hindrena. Ett smalhinder ensamt på en diagonal och tre andra hinder. Vi hoppade den upplaga studsen även från hörn till hörn för att förvirra hästarna, det lyckades :-)
Ovation var duktig. Lite spänd bitvis men hoppade ändå ganska bra. Roligt var det!
Tornado hade jag i sista gruppen. Han var duktig men förstog inte alls det där med smalhinder. Kan man hoppa det?men några försök senare förstog han vad det var och skötte sig fint!
Tom Morris var frisk idag men fick gå i skrittmaskin pga behandlingen.
Storm fick ett dressyrpass imorse, följt av att jag uppsuttet hade en ridlektion lite plötsligt. Han skötte sig bra, lite stel men ändå ok.
Raoul fick jag låna ut eftersom tiden försvann för mig pga lektionen jag höll.
Sir Price fick gå i tältet och jag red igenom LA:3 inför starten på söndag. Det är nu klart att han tar Tom Morris plats där. Han kändes bra!

2 kommentarer:

  1. Vad är det för avstånd mellan de upphöjda bommarna som bildar en "fyrkant"? ;)

    SvaraRadera
  2. Det är en bomlängd, och jag är ganska säker på att bommarna är 3m långa.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **