Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 18 februari 2011

Strömsholm

Torsdagen spenderades till del på Strömsholm.
Jag och min chef red 3 hästar var.
Hästarna var duktiga. Men en av de jag red har otroligt svårt med rakriktningen och hamnar därför i korsgalopp konstant i höger galopp. Det har varit svårt ganska länge, men jag hoppas få lite mer träning på det där i sommar när han kommer til mig på K1.
Min favorit blev "Ville". En känslig och lite uppmärksam häst som rör sig trevligt i alla gångarter men har en stor utvecklingsbarhet.Han kanske inte är den finaste dressyrhästen man kan hitta, men det är en sån som har resurser att bli vad man gör honom till.

Ser fram emot juli att få ta mig an en ny kull.
Men först är det bla fredag, så det är dags att cykla till jobbet nu och rida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **