Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 22 februari 2011

Underbara Tom Morris

Idag hade Tom Morris fått lite nässelutslag. Några på halsen och på bålen. Flest var på huvudet. Han var lite lättretad i boxen när jag spände gjorden
Men han kunde inte bara stå heller, ingen feber hade han heller.
Nu har jag just ridit klart och är så himla glad. Han var jättefin i formen och rakriktad. Känns som att han gillar detta tränset och bettet som är tredelat.
Jag gjorde med lätthet serpentiner i galopp och skänkelvikningar. Galopp till halt gör han så bra han orkar. Testade att i galopp vända in vid B för att vid X vända upp på medellinjen och göra halt vid G. Första gången var lite tveksam. Andra gången visste han vad jag ville och gick jättefint.
Han är så begåvad och duktig. Han försöker verkligen göra allt för att göra rätt och vara duktig!!! Och det är han, han är underbar!!

2 kommentarer:

  1. hoppas att utslagen är borta, konstigt! har ni bytt hö? roligt att läsa att det funkar så bra att jobba med honom....jag är verkligen stolt! kramar annica

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vart utslagen kom ifrån. Kan ha varit spånet med. Idag var det sämre... Ingen ridning idag, massa prickar i sadelstaden. Hoppas det är bättre imorn!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **