Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 31 maj 2011

Upp!! Och ner...

Ja, idag var det dags. Lastbilsteorin skulle skrivas.

Men först red jag Pegasus en kortis på banan.

Och Regent fick ett repetitionspass. Idag hade jag spöet med mig och höll det vid hans högra bog för att påminna om att man inte kan tränga sig ut. Det blev stor skillnad och han var jätteduktig. Nu kom han även loss från vänstertygeln och jobbade på bra!

Unik fick ett lättare lösgörande pass. Han var pigg men uppmärksam.

Sedan iväg till körskolan. min Iphone vägrade visa Västra Järnvägsgatan och skickade mig istället till Östra... Där kunde jag ju leta ihjäl mig för det var ju fel..
Men sen lyckades jag guida mig runt kvarteret till Östra och fick fota mig och skriva signatur för det förhoppningsvis kommande körkortet. Sen i i salen med ca 20 andra för att skriva.
Resultatet: Godkänd!!! Så himla skönt, för igår satt jag till 00.34 och läste så ögonen blödde.. Nja, inte riktigt, men jag kämpade på. Provet var inte så lätt att jag fick alla rätt, men det var verkligen inte så komplicerat som jag förväntade mig.
Så imorgon ska jag förhoppningsvis få bokat uppkörningstid.. spännande värre!!

Och så till det tråkiga.. Dagens andra höjdpunkt, trodde jag, Sir Price..
När jag väl kom ut på banan och skulle börja trav så var han inte fräsch. Han var lite ojämn och jag hade lite svårt att bedöma vart det faktiskt satt, kändes lika mycket höger bak som vänster fram...
Men med. I vilket fall var det bara att skritta av och ställa in.
Han kommer inte gå kortegeträningen imorgon, och min tävling på torsdag hänger synnerligen löst... Jag tycker inte om när dom inte mår bra. Jag kan inte hitta någon värme eller svullnad heller.. Under morgondagen får det bli ny koll på honom.

Nu blir det kvällsmat och en belöning i form av en riktigt slapp soffkväll. Dock så är kortegeträningen imorgon och den startar 05.00, så jag lär ju inte sitta här allt för länge.

5 kommentarer:

  1. Grattis till teoriprovet. Så snart kan man ha dig att köra nått jordlass på kvällar och helger ;)

    Appropå GPS:er och sånt- man kan vara mer vilse än man ens trodde var möjligt med dom där. Gör som jag- våga vägra GPS!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, jo, börja köra jord är exakt vad jag är ute efter ;-)
    Tack, känns skönt at kunna minimera den teoretiska delen markant och göra den specifik inför funktionsbeskrivningen!
    Troligen uppkörning nästa vecka!!

    SvaraRadera
  3. Mmm, du ska aldrig säga aldrig tilli lite jordkörning, sist jag fick ett jordlass inkört på ett jobb, hade chaffisen varit dentaltekniker i 30 år, men dåligt med jobb fick han återfalla i gamla synder.. Det var med hjärtat i halsgropen jag åsåg hans backningsövningar..

    Lycka till på uppkörningen, och lycka till med funktionsbeskrivningen. Favoritfrågan är "Beskriv fordornets parkerings/färdbromskrets"

    SvaraRadera
  4. Det måste känts lite jobbigt att se på den backningen. Bara inget bler nerkört eller nån skadas.. Skönt att han körde jord och inte buss eller nåt..
    Ja det kan ju bli lite vad som helst på funktionsbeskrivningen. Men oj vad jag ska plugga så jag kan det som ett rinnande vatten. Inte missa något såhär nära målet!!
    Tack!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte varit så rädd på länge, som när han backade in, det var syrenbusar och staketstolpar som var nära på att ryka ordentligt.

    Funkisen fixar du nog, så jävla svårt är det inte, tänk bara på att lyssna på hans fråga, så ska det nog gå bra, när jag skulle ta släpvagnskortet, så fick jag en fråga på körtider, det var inte lätt, men det gick det också. Lycka till med det, och jag håller koll på bloggen och håller tummarna, det fixar du!! Du kan ju för faan rida häst, det är mycket svårare än att köra lastbil!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **