Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 19 september 2011

Blandad måndag

Dagen blev inte riktigt som tänkt..

Jag började med att löshoppa 4 av unghästarna. Det var första gången som jag hoppade med dom, sen har dom löshoppats tidigare, men aldrig på K1 eller när jag varit med.
Dessvärre hade jag en kollega på dåligt humör som tvingade in sig i ridhuset mitt i alltihop och innan vi ens kommit upp på 60cm och vi var inte i närheten av klara. Skit samma, ut skulle vi och dagen började riktigt kass!! SUR!
Fick ett förlåt senare, men lika förstörd var löshoppningen..

Senare skulle jag rida Oscar II. Han ska ridas till, så till att börja med har jag honom denna veckan, sen ska han på äventyr med musiken i Rotterdam. Han fick gå i skogen med sällskap av Tom Morris. Jag trodde att han skulle vara lite trött för han har varit i Göteborg i helgen på spelningar med LDK. Tvärtom var han superpigg så han fick flera varv på den sk. Vargstigen. Han blev harmonisk och var jättefin, fick honom i en bra form och det var bra, allt utom regnet som verkligen vräkte ner....

Sist ut var Umami som fick en skrittrunda som ordinerat. Där gick iallafall allt bra och vädret var fint.

Avslutade dagen med datorn och diverse pyssel.

Imorgon är det hästbesiktning och full fart med ridningen på eftermiddagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **