Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 5 september 2011

Flygtur!!

Här vilade jag mig idag..
Man ser märken av mina armar och ben när jag lyckades flyga framlänges rätt ner i gruset. Säkert hände det för att jag nyligen skrev om avsittningar..
Allt gick till såhär:
Jag red Ulster på K1-banan och hade värmt upp och fortsatte med att skutta över ett kryss. Glappskon tappades så jag satt av för att plocka upp den. Jag hängde den på staketet och skulle sitta upp igen. När jag satt vänster fot i stigbygeln och just skulle över med höger benet så stack han iväg, så i all hast fick jag över högerbenet och satt gränsle över hästen. Problemet var bara att jag av hans kraft framåt inte hade en chans att hamna i sadeln utan satt på korset. Fanns ju ingen chans att hoppa fram i sadeln utan insåg att jag skulle flyga..
Så jag hann på 1 sekund förbereda mig för att släppa och så fort jag kunde släppte jag taget och på något vrickat sätt tänkt jag att jag nog kunde landa på fötterna springande som i nån gymkhanatävling. Det blev inte riktigt så utan jag landade på armbågarna, huvudet/ansiktet, och platt på magen och lår. Äkta face-plant.
Under tiden jag känner efter sprang Ulster ett varv på ridbanan i full fart och ett varv utanför men kom sen tillbaka och lät sig fångas.
Med mig gick det bra, mini-skrubbsår på armbågarna bara.
Varför han sprang iväg har jag ingen aning om. En kollega på ridbanan såg och förstog inte heller.
Och min chef som var på väg till stallet såg ända från valvet när jag skulle sitta upp. Så han ringde när jag ställt mig upp och sa att det såg otrevligt ut och att det ska bli gott, givetvis ska man betala för avsittningar, dock är väl detta gränsfall eftersom jag inte satt i sadeln, men jag får väl inte vara så snål...

1 kommentar:

  1. Blir det smörgåstårta på mässen nu??

    Jag minns för många herrans år sedan, när jag precis börjat köra lastbil (Fjärrbil/långtradare) hur vi hade tävling vem som kunde backa in snabbast i garaget- Till saken hör att vi hade vattenledning 10 cm ovanför överkant på garagedörren- så det blev ju en och annan backspegel och en bullpåse för varje skada- tills vi fick åkeriets första Scania 4 serie, som var några cm högre i skåpet än alla tidigare bilar, undertecknad- självutnämnd racerförare- backade in, gasen i botten så det skrek i växel lådan, hoppade cirka 12 cm när bakhjulen gick över tröskeln- Sedan rann det vatten från taket... Det om att "betala" för sina synder.. För övrigt anser jag inte att det ligger för Kavalleriet att kräla på marken.. =)

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **