Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 14 september 2011

Full dag!

Idag var det 6 hästar att rida, full pott.

Dock så fick Ulster få ut på en runda med annan ryttare, istället red jag Unik.
Unik gick ganska bra, jag körde på med mina övergångar. Han var lite hög i nacken i övergångarna från galopp, men när jag hade honom extra mycket ställd inåt så kunde jag hålla ihop honom och få det till att fungera.

Umami gick i skritt och trav i ridhuset samtidigt som jag höll lektion för 2 kollegor. Dom fick självklart öva på övergångar, haha, ingen kommer undan. Umami var fortfarande stel i vänster fram, tyvärr.

Timbuktu var mycket bättre idag. På en blåsig utebana verkade han trivas bättre! Jag red mängder med övergångar och det gick bra, han var lite lite hög i nacken imellanåt men ändå mjuk. I övergångar från galopp till skritt blev han lite spänd i formen, men vi tragglade oss förbi det så då var han ändå fin!

Turbin var super idag. Han gör övergångar som man inte kan önska mer av. Och snäll och lydig och jättefin! Tempoväxlingar i trav och galopp som var riktigt mjuka och han är uppmärksam!

Urifax var fin i munnen idag, och han gjorde ganska bra övergångar. Jag har väl varit lite snäll med hans form för att vara fin i handen. Därför är han lite väl lång och öppen i formen, men det ska vi jobba upp!

Urban fick premiärgaloppera i skogen idag. På med graman, för jag ville inte att han skulle vara hög i nacken. Han är väldigt spänd ute och tror att det finns monster överallt. Men han frustar och tvekar men går på ändå. Men det gör att man har lite ojämn bjudning att utgå ifrån.
Men efter att ha fått honom fin i traven så galopperade jag flera sträckor. när han blir spänd så bryter han av, det är bättre än korsgalopp! Och efter en stund så galopperade han villigt och bra. Dock så var det helt plötsligt extremt svårt att galoppera i vänster galopp. Fanns bara höger. Men till slut så lyckades jag få till det och då gick det oftast att få vänster om man bad om det. Det var konstigt, för annars fattar han bra åt båda håll oavsett om det är från skritt eller trav, men inte idag.. Det är väl någon låsning mentalt som gjorde att han inte visste om han skulle kunna göra det bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **