Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 13 september 2011

Standarvakten

Idag hade vi förövning till slottet och därifrån till riksdagshuset. På torsdag är det riksmötets öppnande.
Jag sitter på Oscar II, han är 2:a från vänster på bilden. I täten står vackra Raoul!
På torsdag ska vi öva en gång till, för att vi och vagnarna kör i på riksplan så måste vi öva lite extra med tv och allt. 

I övrigt så har jag ridit 4 unghästar. 
Urifax går med i kortegen, och är superduktig där.
Urban är så himla duktig i galoppen numera. Jag kan rida på volt och hålla galoppen. Jag övade på galoppfattningar från skritt idag och han är riktigt duktig nu!
Umami fick trava och skritta bara, lång och låg form. Man känner ibland att han är orytmisk. Men han travar på lika villigt ändå.
Timbuktu var inte sitt bästa idag. Han var ok, men lossnade aldrig utan kändes mest som att han ville titta på annat och gå hem. Blev nästan bara skritt och trav och övergångar därimellan.. Mer övning på detta imorn!
Turbin var jättefin, han har verkligen tagit ett stort steg framåt. Han bär sig bättre i alla gångarterna nu och det märks särskilt i galoppen. Han är superlydig i övergångarna och jag är riktigt nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **