Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 6 september 2011

Pållarna

Stackars Turbin rullade fast imorse. Hörde när han la sig så det gick fort att få loss honom. Jag fick snabbt två starka kollegor till undsättning på en gång som drog loss honom. Så han låg max 1minut.
Han verkade ganska obrydd och var helt fräsch i ridningen sen!!
Han fick gå ett konditionspass i skogen. Kuperad terräng två varv på en bra slinga som kallas vargstigen. Första varvet långsamt och andra varvet i delvis lite längre språng. Han var jättefin i munnen och uppförde sig alldeles utmärkt!!

Dagen började egentligen med att jag hoppade med Timbuktu. Det hästarna gjorde igår var inte så avancerat och max 10 språng, så därför kunde han få hoppa idag.
Han gick superbra!! Han hoppade upp väl och ansträngde sig för att inte riva. Var ganska lätt att korta upp och reglera in på hindret. Hoppade ca 1 meter eller strax över som mest. Efter framhoppningen som var på grus så gick vi till Gröna Banan och hoppade på ytterligare 3 hinder. Då var han superpigg och taggad. Han tyckte nog att han kommit till himlen! Han blev så till sig att han inte visste vad han skulle göra. Men hoppade trevligt men lite okoncentrerat, det är så gott om plats, och alla hästar blir ganska laddade här inne!

Därefter tog jag ut Kyrios, eller Urifax som han snart döps till..
Han fick ett dressyrpass på betslingen som jag visade igår. Han gick som en dröm!!!

Efter lunch fick Urban ett pass i ridhuset. Han var lite lite spänd i varvbytena så jag red massor med serpentiner i framridningen och det blev bättre. I galoppen red jag många galoppfattningar och efter hand så gjorde jag dom även från skritt. Han var lite lat imellanåt. I fattningarna var han seg, ibland. Och i galoppen bröt han av till trav. Men efter lite övergångar så var han mer uppmärksam. Och formen blev helt klart bättre. Som smör i munnen!!

Umami var lite lite halt idag och skall ta det lugnt i skritt och möjligen lite trav till på fredag. Förmodligen är det ingenting. Så jag är inte så orolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **