Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 8 september 2011

Uteritter

Min förkylning håller i sig hårt. Jag red Urifax i ridhuset på morgonen. Det blev ett ganska tråkigt pass eftersom jag inte hade någon ork i kroppen. Han gjorde iallafall bra ifrån sig!
Sen insåg jag att det är korkat att försöka åka runt på en ridbana så jag red ut med resten. Jättemysigt. Dom är så framåt och positiva så man blir glad. Dom ser sig omkring men även om det prasslar i buskarna tar modet över och dom viker inte av på viljan att susa fram mellan träden. Åh vad bra jag har det!!!
Bilden ser nästan tropisk ut, men fångar ändå känsla. Timbuktu posar!

4 kommentarer:

  1. "Åh vad jag har det bra" är nog en underdrift. Jag tror att många, undertecknad inkluderad avundas dig och ditt jobb.

    Krya på sig.

    SvaraRadera
  2. Hur är det med Sir Price nu???

    SvaraRadera
  3. Tack ,och vet du, idag vände det, jag mår så mycket bättre!!
    Ja, jag har det nästan för bra. Men det törs man inte erkänna, för tänk om man blir av med något av alla guldkorn! Jag är väl medveten om hur bra jag har det, fast visst är det min vardag också. Men det är extremt ont om dagar när man inte är så sugen på att rida. Mest är det vädrets fel isåfall :-)

    SvaraRadera
  4. Anna: läs här http://beridaren.blogspot.com/2011/08/fredagsridningen.html

    Det är alltså dystert och han är numera "trupphäst" han går ett lätt pass om dagen och alla som rider honom är lyriska över att han är så fin.
    Han har en kvarts grads hälta kvar eller hade iaf. Vi ska springa med honom på fredag om en vecka för att följa upp honom..

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **