Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 7 september 2011

Nytt underlag!

Nu är ridbanan fixad med nytt underlag. Ska bli trevligt att rida på!!
Jag har åkt på en rejäl förkylning så det blir det viktigaste för idag: Urban
Jag red honom på K1-banan. Hade tänkt galoppträna-kondition men galoppbanan var hyfsat kladdig av allt regn. Så jag red på banan. Den är ju stor. Efter uppvärmning så galopperade jag runt på stora volter. Han behövde inte gå i form. Jag la upp tempot mycket mer än det korta och kontrollerade vi kört på sistone.
I början blev det kors och fel galopp om vartannat. Jag gjorde inget särskilt för att rätta utan lät honom inse att set blev fel, och det gjorde han.
Efter 4 minuter kanske så gick han i rätt galopp precis som jag önskade. Och sen bytte jag varv, då blev det kors... Så jag lade till ytterskänkeln i varvbytet och bytte mellan två hinder. Vips så bytte han av sig självt rent åt båda hållen när jag red in mellan hindrena och bytte varv. Så imponerande. Rena byten och en större galopp var ju mycket mer än väntat!!! Härligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **