Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 12 september 2011

Nya tag

Då är det måndag igen, tiden går fort!!
Jag mår äntligen bättre och kan nu göra vettiga ridpass.
Denna veckan tänkte jag öra slutkontrollen på att alla hästarna gör övergångar bra. Just halter har jag inte lagt någon vikt på, utan bara olika övergångar.
Idag gick det bra. Vissa behöver lite tydligare signaler till en början för att sen snabbt vara på hugget när jag ber om en ny gångart.
Urifax fick gå lektion för Traudi och han gjorde fina övergångar. Tränade på att göra tempoväxlingar med vilket fick honom jämn i munnen. Han vill gärna äta på bettet. Nu red jag alla på tredelat eggbett och dom verkade trivas på det.
Urban gick i ridhuset. Han var lite stark i början men lossnade superbra efter en stund. Helt mjuk och lång och eftergiven i formen. Galopp på volt i båda varven helt utan korsgalopp. Superkul!!
Timbuktu var fin, han ville ibland gå mot ytterskänkeln men rättade sig snabbt. Han var fin i munnen men var ibland lite springig men han vill väl, så det är bara att se till att hålla hans fokus hos mig som ryttare så är han toppen!
Umami fick ett lätt pass i skritt och trav under ett rejält regn på ridbanan. Han ska visas för veterinär på fredag igen.

3 kommentarer:

  1. Hej, men hur gick det i hopptävlingen :-)

    SvaraRadera
  2. Det har gått bra, har bara glömt skriva om det, men jag lovar att göra det idag!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **