Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 17 september 2011

Fredagen

Igår hade hästarna en bra dag, de flesta iaf!
Timbuktu var sig själv igen. Varför det var bra igen vet jag inte. Nu var han sådär mjuk och fin som han brukar vara och övergångarna gick fint.
Umami visades för veterinären. Han tyckte att han såg något bättre ut men att stelheten kommer högt från vänster fram. Så istället för att börja spruta och bedöva så får han smärtstillande i några dagar för att se att det är smärtutlöst. Så jag visar honom på tisdag igen och förmodligen sprutar vi på fredag. Hoppas han blir bra snart!
Ulster fick ett dressyrpass. Han gjorde bra övergångar men jag jobbade mycket med att ställa igenom honom till vänster- den svåra sidan. Genom att försöka få halsen längre och inte så prydligt på tygeln blir han lättare att ställa i nacken. Så jag tyckte att han nästan var liksidig till slut.
Urban var superduktig. Red i ridhuset och gjorde serpentiner med 3 bågar i galopp med enkelt byte över medellinjen!!! Och jag utmanade honom att göra 10m volter i galopp och han klarade det, lycka!!!!!
På eftermiddagen hoppade vi för Lotta Knutsson. Jag red Turbin först. Han var duktig. Vi jobbade bara på små hinder under 50cm. Hoppade på stor volt med volt mellan hindrena. Nyttigt för honom att hoppa med bibehållen ställnig och eftergift! Han var väldigt fin!

Urifax fick en lektion med. Han var lite besvärlig på framridningen. Både mötesrädd och bakskygg för andra hästar. Jag har märkt detta en gång förut men inte annars, konstigt. Men efter hand så lugnade detta sig och han tillgodogjorde sig träningen.
Vi hoppade inte så mycket för han kändes lite matt men det berodde kanske på urladdningarna i början.
Ska bli kul att jobba vidare på måndag med Lottas tips. Hon strävar efter att man ska hålla innerhanden stilla, man får krama men aldrig, aldrig flytta handen bakåt. Ytter får leda och genom det få bogarna med sig ut för att därigenom få ställning utan det klassiska att ryttare ofta vill dra in nosen. Roligt med nya sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **