Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 26 september 2011

Bra start!

Löshoppning, sista rundan
Mitt stallskåp
En skön måndag på jobbet!!
Löshoppade unghästarna på morgonen. Undantaget Umami som jag ridit lektion på för Traudi.
Och under eftermiddagen har jag mailat och fixat. Dessutom har jag mycket noggrant vårdat alla träns och sadlar. Välbehövligt, jag har varit slarvig. Skåpsordningen får jag återkomma till...

Detaljerna:
Löshoppningen gick super-bra!!
Ulster hade väldigt bråttom men attans vad rädd han är om benen!! Han skulle nog aldrig peta en bom.
Urban hade som väntat lite svårt med galoppen, märkligt nog syns inte det över hinder, han hoppar med bra marginaler till hindrena men kanske inte en talang heller.
Urifax hoppade varenda runda hur lätt som helst, utan att ta i och helt jämnt-härligt!
Timbuktu gled ut i svängen in i stödet på hjälphindret en gång vilket gjorde att han blev lite konfunderad gången efter. Men han hoppade som en älg (stor och valpig), men med stor marginal.
Cosmopolitan var superfin, han hade inte samma perfekta rytm som Urifax men han visade stor spänst och klokhet i sin taxering.

Umami som jag red lektion på för Traudi;
Han var spänd i början. Vi red bredvid tältet där han inte gått innan, och i kanten finns ogräs och på kortsidan är det en brunn på 1m. Det var läskigt i början men han kom på det sen att det var ofarligt.
Jag gjorde lite övergångar, tempoväxlingar och sidvärtsförflyttning i trav. Han var jätteduktig och Traudi var väldigt imponerad över hur fin han är. Han var ojämn på vänster fram men faktiskt blir han bättre med bra ridning. Särskilt i skillnad till att bara skrittas. Men kul att han var så fin efter en skritt-vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **