Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 9 september 2011

Veckoslut?

Nja...
Men dagen flöt på.
Jag visade Umami för veterinären. Dom så en stelhet i vänster fram men inga böjprovsreaktioner. Det var ju skönt. Men han ska ta det lugnt en vecka för nytt återbesök.
De andra fick gå dressyr.
Litet undantag på Ulster som jag hoppade ganska många gånger på ett litet kryss för att få honom mer lösgjord och att vänta bättre på mig efter hindret. Han blir ibland lite stressad men blev väldigt fin!
Vid 15 hade vi en samling på mässen. Då var det 5st fyramannalag varav 2 svenska, ett lag från Polisrytteriet, ett danskt och ett italienskt lag.
Vi lottade hästar och imorgon lördag är det lagtävling i hoppning 1m.
Ett roligt arrangemang som har arrangerats av olika europeiska länder och det är nu vi som är värdar. Ridande förband är det inte gott om!!
Jag rider i vårt svenska officerslag och fick Regent tilldelad. Den enda hästen jag i förväg gärna önskade mig, i övrigt var det inte så noga. Kul!
På söndag får varje lag ställa upp med sitt bästa ekipage för att tävla om individuell seger.

Kul helg men förkylningen hade gärna haft mig hemma. Men det ska jag inte gnälla över mer!!
För er i närheten till fd K1 så är det Beridna Högvaktens dag på söndag, så gå in på deras hemsida och se vad som står på programmet. Det blir en fin dag för alla åldrar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **