Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 1 mars 2011

Förkylt..

Inte sådär jättestarkt idag.. Men jag har iallafall bara 4 att rida.
Nu är jag klar med Tornado. Han var duktig, fast i början tryckte han mitt innerskänklarna. Efter att jag flyttat honom undan för innerskänkeln så var allt bra igen.
Det blev sen en del galopparbete. Vända snett igenom på kort diagonal och förvänd galopp genom kortsidan och diagonal tillbaka. Rullade på så några varv och sedan följde jag fyrkantsspåret och la 10m volter vid A, E,C & B. Sen samma sak åt andra hållet. Jobbade med att bibellhålla rytmen igenom hörn och volter och ha bra bjudning. Blev jättebra, ska göra detta med dom andra hästarna med!!

Uppdaterar:

Jag red Raoul i tältet, han fick göra samma sak som Tornado. Han gick superbra!
Jag hade en jättefin känsla i galoppen och han var bra i formen och lydig.
Storm gick samtidigt, han var mindre svullen idag, men fick slippa nosgrimma en dag till. Han så verkligen fin ut, och nu har ryttaren verkligen börjat hitta känslan för hur han ska ridas, jättekul!

Tom Morris fick ett pass i ridhuset. Men honom red jag bara en förvänd galopp åt varje håll och fortsatte istället med byten. Efter fram i början. Men om jag byter får både inner och ytterskänkel så blir det rent. Lite udda, men då får det bli så!
I övrigt var han jättefin, mjuk och framåt!

Sir Price lånade jag ut till en kollega så att han gick en sväng ut tillsammans med en tropp soldater.
Han hade varit pigg men snäll.

Jag kunde ta mig hem för att tillfriskna.. Men istället väntade tvättberg och diskberg, så så kul hade jag det. Men lite senare fick jag ta det lugnt  och ladda om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **