Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 15 september 2014

Back to basics

Måndag igen, en härlig sådan.
Yggdrasil blev omskodd och möjligen var det det som krävdes för idag gick han hur fint som helst och jag kände inte tillstymmelse till ojämnhet!
Han fick också hjälpa mig till mitt mesta pass i sadeln såhär långt.
Min veckans övning är balans och sitsträning. Rida lätt med två steg upp och två steg ner eller att sitta tre och stå ett får bli det bästa sättet att mjukt komma ner i sadeln.
Att sedan göra långsamma övergångar mellan skritt och trav är också väldigt givande. Jag känner att balansen förbättras efterhand och det är bra. Men jag känner ju direkt att jag inte har suttit ner i en sadel ordentligt på 3 år... 😳
När jag sitter i traven får jag inte en så stadig sits som jag vill ha. Lätt att skänklarna far omkring lite.. Men övning ger färdighet!!

Af Fenix var mjuk och fin, han fick ett lättare pass och gjorde allt jag bad om.

Axel var rätt så bra men efter en hel del serpentiner var han riktigt fin! Sedan övade jag övergångar ihop med att jag fick komma ner i sadeln och efterhand gjorde han dom ganska bra. Han var först lite öppen i formen och tung i handen men det blev ganska bra!

Sen har jag och Anna peppat oss själva att ta tag i träningen, så imorn blir det gymmet!! Kul!!

Bilden är tagen i ridhuset, vi har rätt fina solkatter tack vare vackra fönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **