Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 20 september 2014

Så rätt...

Då var det redan fredag, veckan gick otroligt fort!

Först ut idag var Parad, jag hade bett Per att rida honom för veterinären. Mest för att jag vet att man känner en orenhet mycket tydligare än det syns.
Mycket riktigt höll Per med om känslan av hur ojämn han är. Min gissning var ju tveklöst att han är halt båda fram och sen har en en ojämnhet som kommer vid ökningar i trav.
Så vi höll på bra länge och när vi var klara så var han ohalt fram och travade som en helt ny häst. Och bak finns nånting troligen i korset men det kommer vi inte åt här och nu.
Men nu ska vi röntga honom i framhovarna och se om det finns förändringar.
Så min bedömning visade sig stämma men nu återstår det att se exakt vad som är fel och vad vi kan göra åt det.
Vi red ut med Axel och Parad på morgonen och Gärdet var fantastiskt med tät dimma över fälten.

Min förmiddag var planerad för Parad, fys och hoppning. Men jag insåg att mitt schema var kört och hade tur att få ut Astor med en annan ryttare och V1 hoppades av en soldat som gjorde ett bra jobb med honom.

Efter lunch hjälpte jag Per med hindrena när han hoppade och sen avslutade jag Amor och tog in så att Per kunde hålla första lektionen.

Lektion 2 och 3 red jag. Jag hade först af Fenix. Han var så otroligt duktig!! Mjuk, reglerbar, uppmärksam och positiv. Vi hoppade en långsida med två räcke och en oxer och han var kvick och rak. Sen hoppade vi en liten bana och han gjorde det galant!!

Sist ut var Yggdrasil, honom har jag bara ridit två gånger eller tre och inte hoppat med honom. Han var positiv och villig men lite svårare att reglera och hitta rakriktningen på. Dock var han absolut jämn på serien på rak linje. Men när vi hoppa fram på förhöjd cavaletti på en volt var det trixigare eftersom han blev sned och där var han lite svårpåverkad. När vi hoppade banorna blev han lite busig av solkatter som verkade dykt upp från ingenstans, iaf tyckte han det. Lite småbus men alla språng var fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **