Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 17 september 2014

Tre hästar en lektion och gymmet!

Började dagen med att 07.10 sitta upp på första hästen, Parad.
Han fick väldigt försiktigt lösgörande pass i ridhuset. Gjorde en paus för att ta emot befäl som skulle rida lektion kl 8.00. Sen red jag en stund till och han kändes mjukare än igår vilket var kul! Jag avslutade passet och gick tillbaka till stallet med Parad och höll lektion för 3 befäl.

Lektionen gick ut på att hitta en bra sits med följsam hand och att göra vändningar och övergångar med mjuka hjälper. Alla var duktiga och nöjda. Jätteroligt att hålla lektion igen!

Därefter var det full fart mot gymmet. Idag blev det konditionsinriktat med 30min på löpband med 185 som högsta puls och då sprang jag med stegrande fart och avslutade med ett par minuter på 43 minuters tempo. Därefter blev det några styrkeövningar också. Underbart att träna!!


Snabbt fixa iordning mig efter träning för att rida igen, nu var det af Fenix tur. Han var inledningsvis ganska styv, kan skylla det på att han gick med kandar och sabel på stan igår. Men efter att jag låtit honom gå i ganska fri form i tre gångarter så var han betydligt mer mottaglig. Superfin känsla i handen och väldigt uppmärksam för alla hjälper. Vi gjorde lite galoppfattningar och med en del stöd för min sida var han fin men hade gärna blivit lite hög i nacken och öppen i formen.

Välbehövlig lunch och sen på nästa häst. Det var Astor på tur. Han kändes väldigt fin i handen, härligt framme på bettet och reglerbar. Däremot var han lite olik sig själv i galoppen och var nära att bryta av så fort inte jag aktivt drev framåt. Han var ju så fin i övrigt och i traven var bjudningen bra så det kändes lite konstigt faktiskt. Får se hur han är imorgon. När jag red Astor så hissades vikväggen ner. Han brydde sig inte direkt om den, den verkar väldigt bra för att dämpa ljudet från andra ridhushalvan och man ser inget, så det verkar inte alls framkalla spänningar vilket man annars kan tro.

Resten av tiden har gått åt till datorn. Organisera en inköpsresa som blir på torsdag nästa vecka. 5 fuxar att prova. Men mer om det nästa vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **