Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 13 september 2014

Så bra avslutning på veckan!

Dagen inledde med veterinärbesök, som alltid på fredagar. Det var inga nya saker utan bara uppföljning på tidigare hältor eller skavanker.

Därefter hoppade jag på Astor. Jag hade missat att sätta på mig sporrar och bitvis var han lite långsam. Men han hoppade jätteduktigt på allt jag styrde på och det var kul!!

Efter lunch red jag lite på Yggdrasil. Han var väldigt fin i handen och mjuk i sidorna. Dock finns det en minimal ojämnhet som jag inte kände igår. Det är verkligen lite så det syns knappt och bara om man letar efter det så känner man det. Det handlar om millimetrar om man säger så. Men han får ta det lugnt i helgen och så ska han skos om på måndag. Kanske är det så enkelt att få honom 100% fräsch!

Sedan var det dags för Fenix, han fick vara med på hopplektionen för Per. Han var kalas. Fin för hjälperna och positiv som alltid. Han fick jobba lite själv med hindrena och rättar sig väl!! Filmen på länken visar när han hoppar tre hinder i kombination. Han sköter sig fint!!
Nu ska det bli skönt med helg men det är lika skoj att fortsätta arbetet med unghästarna på måndag!!

Försöker för övrigt få till film ihopklippt som jag gjorde i veckan och sen kunde jag publicera på Youtube, men appen jag använder samarbetar inte så när jag har löst det så finns det mer film. La en film på
Min instagram sålänge.
http://instagram.com/p/s4dO9zL9VJ/


Kan tillägga att jag köpt en ny hjälm. Otroligt nöjd för den är superskön och min "knopp" till tofs får plats vilket är en bonus.
GPA Easy heter den och är en dyrgrip.. Men den ger mig också en trygghet och säkerhet som jag inte tänker göra avkall på.
Jag köpte min på Hööks men dom var inte billigast men jag hade redan köpt och orkade inte krångla.
Men här finns den att köpa bla.
http://www.gpashop.se/product/gpa-easy-sort-58/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **