Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 22 september 2014

Ovation

Idag har jag kört min gamla tävlingshäst Ovation till Uppsala för magnetröntgen. Han har haft problem med hälta och nu ska han röntgas för att se hur det ser ut. Jag håller tummarna för att det går att behandla!! Nu är det 5 år sedan jag släppte honom och tog Ozzy istället.
Ovation har gett mig otroligt mycket kunskap och vi hade väldigt kul ihop!

När jag kom tillbaka så var det sista paret ut för Traudi, jag hann inte rida någon lektion tyvärr.

Efter lunch red jag af Fenix. Han var superfin, som vanligt. Han var riktigt duktig i övergångarna som för övrigt är så himla kul att träna. Resultatet är så tydligt. Gör man rätt så kan man så enkelt göra övergångar utan minsta problem eller spänning. Det ger mersmak!!

Sedan red jag Vito en kortis men bytte häst med Anna och fick rida Axel. Han har verkligen blivit fin i formen!! Han gjorde också rätt så bra övergångar och har blivit väldigt uppmärksam för mina hjälper, känns superkul!!!

Så dagen gick otroligt fort.
Imorgon är det kortegeövning och jag kommer inte vara med utan ska hämta Ovation. Får se vad dagen ger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **