Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 25 september 2014

Blandade uppgifter

Dagen började med att jag höll lektion för ett gäng befäl. De var duktiga och det övades på framdelsvändning skänkelvikning, övergångar och balans i form av lättridning i olika takt.

Sedan hade jag möte, ett obligatoriskt medarbetarsamtal med chefen. Vi hade en bra dialog och jag är väldigt nöjd med mina kollegor. Det känns som att vi alla jobbar åt samma håll vilket gör att det blir väldigt bra resultat.

Fenix red jag före lunch, han var väldigt mjuk och fin. Han fick öva övergångar och det märks att balansen blir bättre och bättre. Snart kommer han vara mogen för mer jobb

Efter lunch red jag Axel. Han var jätteduktig. Hans form är bättre för varje dag nu är han fin och stadig i alla avsaktningar men ibland lite mot hand när man lägger på skänkeln för att byta gångart. Men på det stora hela är han superfin! Han känns också som att man snart kan börja jobba mer. Då blir det sidvärtsrörelser och mer tempoväxlingar!

Ural gick rätt lätt pass. Erik kom med barnen och Emma fick skritta lite på honom. Men han var lite spänd för det dundrade upp en flock människor på läktaren. Så vi gick och tog ut Show Florena istället som är en klippa. Skrittade på stallplan med Emma. Oskar fick sitta i sadeln med och såg ganska road ut faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **