Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 9 september 2014

Hoppning och mera bett

Tisdag betyder hoppning.
Jag hoppade först Astor. Han gjorde bra ifrån sig och hoppade fint. Han behövde lite hjälp att få upp farten ett snäpp och hoppade okomplicerat det vi styrde emot.

Sedan hoppade jag af Fenix på eftermiddagen och han skötte sig bra. Dock ville Per att jag skulle låta honom själv lära sig hitta distansen och det ledde honom in i en distans där han inte visste om han skulle hoppa av eller lägga in ett extra språng. Jag vet inte riktigt vad som hände och Fenix hann väl knappt bestämma sig innan han kravlade igenom det lilla räcket och snubblade så han nästan stod på näsan. Men vi lyckades komma upp utan att falla och det gick bra ändå.
Nästa språng blev ganska likt men då tog han ett beslut och hoppade av lite längre ifrån. Därefter var han rätt så klok och hoppade upp sig väldigt väl på de ganska så små hindrena. Jag är nöjd men det finns lite att öva på för att få honom att suga tag i hindrena och se distansen bra själv. Men han gör sitt bästa och det kommer bli riktigt bra!!

Sen fick jag fatt på ett par hundra bett till. 3 stora lådor med säkert 150 bett i varje låda!! Vi behöver inte köpa tränsbett någonsin igen 😂
Och vidare i uppgiften så kommer jag att gå igenom alla hästara bett noga för en del bridongbett har slitits ut och börjar bli lite vassa, sånt är lätt att missa för man tänker sällan på att dom faktiskt slits ut!

Imorgon blir en rolig dag. Då ska jag och Anna tömköra unghästarna!

Bilden är på Anna när hon hoppar V1, han såg fin ut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **