Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 5 september 2014

Revansch!!

Dagen inledde med veterinärens besök på K1. Jag hjälpte till att visa en av de äldre hästarna riden.

Sen red jag V1, red många övergångar och han kom igång rätt bra och bjöd framåt tillfredsställande.

Därefter fick Ville gå en sväng. Han är ju egentligen från föregående år men har haft en lång sjukdomshistoria och är halt till och från och det har inte riktigt gått att hitta felet. För dagen är han inte helt fräsch och får ridas lätt.

Efter lunch höll Anna i hopplektionen och jag red af Fenix. Han kändes lite spänd i början för han ville se sig omkring. Men han var i grunden jättefin. Snubblade knappt alls och var framåt och mjuk.
Första hindret han hoppade resultera i ett språng som var dubbelt så högt som hindret och på det blev det små bocksprång. Men det var bara glädje så det var bara att le och rida vidare.

Senare hoppade vi olika linjer och Fenix var väldigt arbetsvillig och hoppglad. Relativt lätt att reglera och gjorde allt jag bad om så bra han orkade. En riktig pärla!!
Avslutningsvis hoppade vi en liten bana på hinder mellan 80-100cm och han skötte sig utmärkt!
Jag har saker att förbättra men idag var jag otroligt nöjd med både mig och hästen.
Fenix är en häst som växer och växer och han tar allt upp en del i mitt hjärta!

De fina bilderna togs av vår veterinärassistent Lotta Ekman, tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **