Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 16 september 2014

Lite av allt!?

Idag var det kortegeförövning inför riksmötets öppnande. Alla unghästar utom Yggdrasil var med. Jag tog en bild inifrån ridhuset på hästarna när dom ställt upp efter övningen som hade gått bra.

Jag red Sigmund, det var längesen sist! Han fick ett väldigt lätt pass med bara lösgörande arbete. Han fastnade på bild i spegeln.

Sedan var det dags att svida om till träningskläder! Över en timme på gymmet med alla möjliga styrkeövningar och en stund på löpbandet, riktigt härligt att komma igång där!!

Efter lunch så var det dags att ta ut en ännu äldre bekanskap. Parad som jag utbildade 07/08! Han behövde luftas lite och var ganska stel och jag ska rida honom resten av veckan och hoppas att han mjuknar lite. Han har haft lite hältproblem och frågan är vad som är vad nu för han är samtidigt i behov av riktigt lösgörande arbete. Det får de kommande dagarna kanske ge svar på.

Avslutade med en inte lika gammal unghäst, Ural. Ural är Hermanssons hopphäst och tävlar med framgång i 1.30 hoppning. Ural kändes jättefin, jag jobbade en del med ledande tygeltag och ville få honom att vända runt lite bättre och det gav resultat. Han var mjuk och fin! En ganska känslig häst som är trevlig att jobba med men man måste ha koll på att ha blir rakriktad för han har så lätt att flytta sig i sidled utan att set är meningen. Men det handlar om millimetrar! Riktigt kul att sitta på en äldre häst som kommit längre i utbildningen nu när man annars rider lite mindre utbildade unghästar.


Kaninen var åskådare på ridbanan när jag red Parad 😉 den satt tryggt där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **