Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 10 februari 2010

Revär

Revär är 7 år e. Willibald-Alpen Fürst, en stor och väldigt känslig och ängslig häst som en kollega rider vanligtvis. Idag fick jag rida honom, vilket är sällan. Revär har nerverna lite utanpå och därför så blev mitt ridpass ett lugnt och avspänt pass. Jag skrittade i 20 min och bara red omkring på volter och böjda spår i båda varven för att få honom att sluta lyssna på annat och inte bry sig så mycket om allt runt omkring. Det blev gradvis bättre och sedan kunde man höra honom verkligen sucka djupt och slappna av mer- mycket positivt. Sedan motsvarande arbete i trav, kravlöst och "tråkigt" travade vi omkring och jag ville bara vänta ut honom, det blev avspänt, inte totalt avspänd men tillräckligt bra, han behöver tid! Jag var nöjd och hästen skummade massor på bettet, mycket mer än vanligt, alltid ett gott tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **