Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 9 februari 2010

Vad är målet?


Edward Gal och Moorlands Totilas. Ett fantastiskt ekipage! När man ser den här filmen så får man verkligen sig en påminnare om vart man strävar. Om man ens kan komma i närheten av den här totala korrektheten och svårighetsgraden..

Jag har som mål att någon gång rida GP dressyr. Ett mål som är högt, men inte omöjligt. På  vägen dit finns det många trappsteg. I år är planen delad. Ett grundläggande mål är att genomföra godkända MSV B klasser med över 60%. Det nästa målet är att helst få någon  placering. Som bonus siktar jag på Falsterbo. Det är ju tufft att komma dit. Det krävs två kval som är antingen över 65% i vanligt MSV B program eller över 72% i ett unghästprogram för 6 åriga hästar. Eftersom jag inte tävlat honom mer än en gång i LA så återstår det att se vad domarna tycker. Men jag har höga förväntningar på oss. Det gäller för mig att verkligen jobba målmedvetet och enligt plan.

Detta jag gör nu är ju grunden, det är nu han ska lära sig och bli stark, och hela vägen till målet är ju en resa, och hela resan ska vara rolig och lyckad. Så det gäller att blicka framåt men också njuta av det man har här och nu.

Hästar, ridning och Ozzy- helt fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **