Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 11 februari 2010

Raskens har fått jobba!!

Nu är jag klar med Raskens. Han ar ju som jag skrivit tidigare varit halt längre perioder och ligger då tyvärr lite efter övriga unghästarna och han ju ändå 7 i år.. Dagens pass har ägnats åt veckans övning med lydnad för hand och skänkel, nyttigt och blev bra. Sen har jag ridit skänkelvikningar och det tycker han är jobbigt men han gör vad jag vill. Galoppen är gans svaga sida och jag började lite arbete med förvänd galopp för att stärka honom. Då red jag längs fyrkanten i rätt galopp och på långsidorna bågar in ca 5 meter från väggen. Han behöver mycket skänkel och vara lite fri från handen för att lyckas. Sedan gjorde jag växlingar mellan skritt och galopp där jag krävde lite mera samling, eller iallafall att jag kan hålla ihop honom lite mer. Det kommer bli mycket av detta arbete framöver!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **