Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 11 februari 2010

Lektion med Origo

Jag hjälpte till med Origo i ridhuset idag. Eftersom jag inte kunde rida fick jag hjälpa till från marken istället. Origo är en väldigt bra fältävlanshäst som är fin i alla grenar. Dock kan jag tycka att han i dressyren är "för stadig" och inte tillräckligt genomsläpplig i formen. Så jag har hjälpt till de senaste veckorna att få honom bättre i formen. Idag blev det ett litet genombrott! Jag vill att ryttaren ska kunna rakrikta och rakställa honom mycket bättre. Och därigenom kunna påverka honom utan att behöva böja honom långt ner och in. Så genom mycket aktivitet till bettet och kvick och följsam hand få honom att sänka nacken.
Filmen visar hur han galopperar på volten och bitvis blir han precis så rund i formen som jag vill. Jätteroligt när man kan hjälpta till att få honom så bra. Detta kommer verkligen att ge resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **