Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 8 februari 2010

Ridningen söndag kväll

Lördag fick bli en vilodag för Ozzy, välbehövd för både mig och
hästen. Igår, söndag red jag lite dressyr i ridhuset. Värmde upp
med lite skolor och tempoväxlingar. Han kändes ganska bra, lite loj i
början och något låg i formen. Men jag var lite sträng på honom
så han började ta i mera och då kom formen och lättheten ganska
snart. Veckans övning har gett bra resultat och jag har en helt annan
koll på bakdelen nu och kan göra slutor på alla linjer med en bra
böjning i innersidan. Då jag har 20 dagar kvar till tävling nu så
är det dags att träna på delar ur programmet. Programmen jag ska
rida är LB:2 och LA:3. Ganska trevliga program, och det jag behöver
vara bra på är: rida rakt på medellinje, 10 m volter mellantrav och
mellangalopp med upptag. Skänkelvikningar och förvänd galopp och
galoppfattningar ur skritt. Det mesta känns bra och det jag känner
är minst bra i dagsläget är 10m volt till medellinjen och sedan rakt
för att göra en till volt. Samt den förvända galoppen, bara
finputsa på den så att han ser lite starkare ut. Det ska bli otroligt
spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **