Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 15 februari 2010

Sir Price lektion för Traudi

Mot alla odds gick Ozzy riktigt bra på lektionen. För att genomföra den blev det nästan uteslutande lättridning. Det positiva ur skadan är att jag verkligen tvingas rida honom lätt för hjälperna. Jag måste se till att han inte rinner iväg i traven och jag måste ha honom lätt i handen för annars skapar spända magmuskler som direkt hugger i revbenet. Så lätt och mjukt blev det. Till och med galopp-skritt blev över förväntan.. Riktigt fint ett par gåner där jag lyckades få honom att sakta av mjukt och direkt skritta i fin bjudning. Och han är så himla fin i traven. Helt super i takt och balans. Sen kan jag fortfarande jobba med att bibehålla den genom vändningar och så men på det stora hela är det mycket bra! Galoppen är också fin nu, han bär sig mycket fint och jag börjar kunna lägga på ben för att göra galoppen luftig men utan att det blir 6 meters språng, så bra kvalité på galoppen, runda flotta språng med elasticitet. Så himla roligt jag har på jobbet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **