Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 2 februari 2010

Salvador & Salut

Salvador reds ett stärkande pass i snön, nyttig träning för honom.
Salut red jag i ridhuset på veckans övning. Resultatet var att han
förstod vad jag ville men inte orkar helt. Sen gjorde jag slutan mot
väggen och behöll den utmed långsidan. Det var otroligt nyttigt och
jag fick verkligen grepp på yttersidan vilket resultera i så mycket
samling att det likna passagesluta vilket verkligen är överkurs!!!
Men i trav har han aldrig varit i sån fantastisk uppförsbacke!!! Han
var enormt fint på bakbenen så lite mer av denna övningen så får
jag inte bara bra slutor, även samling- piaff och passage kan växa
fram tids nog :-)

2 kommentarer:

  1. Vad innebär skutan mot väggen?

    SvaraRadera
  2. Mitt misstag, slutan ska det ju stå!, sorry, ibland har jag för bråttom..

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **