Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 3 februari 2010

Salvador

Veckans övning har återigen varit grym! Salvador är en ganska mjuk
och lättriden häst. Men när kraven höjs så blir han lite latare
och rakare. I övningen så gick det bra tills jag ville gå från
förvänd öppna till att istället fortsätta med sluta så ville han
inte tvära längre. Men efter lite växlingar i böjning och noggran
med effekten av Innerskänkeln så kom allt på plats. Alltså noga med
att hela vägen känns att hästen är eftergiven för inre skänkeln!
Salvador kom liksom de andra hästarna fint över bakdelen och var
riktigt duktig!!

3 kommentarer:

  1. Salvador är väl en riktig toppenhäst! Ligger högt på min listaq i alla fall.

    Kicki

    SvaraRadera
  2. Jag märkte också detta när jag red honom för några veckor sedan i ridhuset när det var snöstorm ute. Han blev riktigt arg på mig men efter en stund slappnade han av riktigt bra och gick jättefint i all gångarter. Han är verkligen min ögonsten, den hästen!

    andrea

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **