Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 7 juni 2010

Dressyrdag

Till att börja med- kortegen;
Igår gick allt riktigt bra. Verkligen mycket folk ute på gatorna och viftade med flaggor och ropade glatt åt kungligheterna. Hästarna brydde sig inte något vad jag såg. Ozzy är en pärla!!

Dagen idag såhär långt;
Jag började med Sancho. Han var ostadig i formen och inte framme för hjälperna. Så ett par varv i full fräs och han fick lite extra skänkel så var han med på noterna igen. Utan sporrar, men han var väldigt känslig. Jag fick riktigt fint stöd på bettet. Kunde rida samlad trav med bra schwung och även bra samlad galopp. Han känns verkligen fin och är rolig att rida!

Raoul var super idag, bästa hittills! Det talar för att Erika gjort ett bra jobb i skogen under helgen. Dessutom hade vi sällskap på banan och han slappnade av bra. Men han var fint framme till handen för det mesta, mjuk och villig att arbeta. Väldigt positiv känsla.

Raskens. Han var lat i början och hoppades på ett långsamt pass. Dock var vi inte överrens så jag fick skrämma upp honom lite och galopperade fort ett varv och sen var han fräsch i tempot resten av passet. Red mest lösgörande arbete, lite övergångar och även enkla byten och galopp-halt-galopp vilket gick rätt bra. Inget jag övar ofta på för det kräver mer styrka och har dom inte styrka nog ger övningen inget ändå. Men han var duktig och kom upp fint i form!!

Härnäst ska jag rida Ozzy på lektion för Traudi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **