Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 9 juni 2010

Högvakt för de flesta

Idag har jag haft ganska lite att göra.
Jag red ut en runda med Raoul och hade sällskap med Victor, trevligt!!

Sedan har jag fixat till manen på Ozzy, den började bli väl lång. Men när jag tävlar så vill jag gärna ha lite tjockare man , så jag fuskade och tog trimkniven till hjälp. Annars är jag helt emot allt annat är traditionell ryckning så att manen blir tunn och snygg. Men en knoppad man som är tunn blir inte heller så fin, så jag kör sommarfrisyr, snygga knoppar och vinterfrisyr, välryckt!

Dagens ridning. Jag fyller år idag och Ozzy gav mig en härlig ridtur!
Jag red ner på galoppbanan och travade och galopperade några varv åt varje håll på ett stillsamt sätt.
Han kändes verkligen kalasfin i handen och var lätt och självbärig. Jag la upp tempot lite i trav och han växer bara, riktigt bra känsla. I galoppen hade jag honom i härlig uppförsbacke och höll en frisk arbetsgalopp och fick honom att verkligen vara kvar i formen och ta i och få fina runda stora språng. Nyttigt! Jag var noga med rakriktningen och lekte med ställningen och växlade lite för att känna att han är villig att växla innersida och böjning lätt.
Gjorde lite byten och man får en fin gest när galoppen blir större!
Vi ska fortsätta med att rida såhär framåt och få honom lösgjord även när det blir lite mer fart. Det är inte så svårt, det är bara att man måste släppa den här prydlighetsridningen lite så man kan få ut ännu mer!! Och det finns såå mycket mer!!

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen. Ozzy tycks ha förgyllt den. MVH / Hans (HKV Protokollet)

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **