Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 8 juni 2010

Dubbelt idag

Jag red Ozzy på kortegeträningen imorse. Efter det red jag ut med Raoul i sällskap med Revär. Sen slutade jag vid lunch.
Under kvällen var jag tillbaka i stallet för att träna Ozzy på banan. Jag red alla delar ur programmet med fokus på att han skulle vara flashig, uppmärksam och lösgjord. Han började lite vingligt med började snart ta vara på sig själv bättre. Det som var svårast men nyttigast var att rida på 60 bana och i galopp vända snett igenom i ökad galopp till näst sista bokstaven och samla upp och fortsätta i förvänd galopp genom
kortsidan och sedan vända snett igenom igen i en ökning och då komma tillbaka i rättvänd galopp. Upprepa! En nyttig koordinationsövning för oss båda och styrkesättande och befästande för att göra bra upptag utan att behöva tänka på byten eller trav övergång. Vi övade mycket på att få större och rundare språng i galoppen och fick en bra känsla. Avslutade med ett byte åt varje håll i mellangalopp. Båda var rena och raka!!
Väldigt nöjd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **