Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 7 juni 2010

Lektion

Nu har jag ridit klart Ozzy.  Vi började med att rida igenom FEI Finalprogram och sen fortsatte vi lektionen med att rätta till svårigheterna. I skrittpiruetterna måste jag vara mer aktiv och med i rörelsen och känna att han verkligen är vaken och beredd på hjälperna. I galoppen samlar jag honom lite för mycket så han tappar rundheten och rytmen i sprången. När jag rider mera framåt blir han mer flott och luftig och bytena blir dessutom rakare. Skolorna är oftast bra men jag ska själv tänka på att fortsätta rida väl och lösgöra honom i rörelsen, jag ska träna mera på att rida öppna utan väggar eller staket så jag blir bättre på att rama in yttersidan. Överlag är jag väldigt nöjd  med passet, men jag kan förbättra mig själv mycket mer och då blir hästen också häftigare att se på. Det är ju detta som är dressyrens tjusning- man blir aldrig "färdig".
Han var pigg och fräsch efter igår och Traudi är som vanligt alldeles lysande i sina analyser för att på bästa sätt utveckla oss som ekipage!
Tack Traudi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **