Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 4 juni 2010

Fredagskväll

Vad gör man då en fredagkväll??
Jag är just klar i stallet efter att ha ridit Ozzy. Idag har jag varit
ledig men har ändå tillbringat många timmar i stallet.

Jag började med att åka till slottet och se Ozzy på slottet, han var
så duktig. Sedan åkte jag hem därifrån med följebilen bakom
högvakten, allt var lugnt.
Väl tillbaka fik jag gå till förrådet och hämta ut en plym som ska
sitta på paradhjälmen på söndag. Därefter ägnade jag en bra stund
åt storstädning av omklädningsrummet, det känns som ett andra hem,
men nu är det skärpning och ett stort lass kläder fick flytta hem
till lgh istället.

Sedan åt jag pasta på Östermalms IP. Imorgon springer jag Stockholm
Marathon och dom har alltid pastaparty kvällen innan. Marathon blir
mest för att röra sig, får se om jag lyckas hasa mig i mål. Förra
året sprang jag på strax under 4 timmar, i år är jag glad om jag
kommer i mål. Haft dålig uppladdning, inte minst senaste veckans
nackspärr...

Och nu, det bästa till sist, har jag ridit dressyr på Ozzy. Han gick
super! Red galopp-halt och han var väl på bakbenen och lydig. Sedan
mycket galopparbete med samling och böjning utåt och inåt i både
rättvänd och förvänd galopp. Fick några riktigt fina byten!! Han
är verkligen härlig att rida.

Nu är hästen omskött och det är dags att ladda mig själv inför
4,2mil löpning imorn.. Kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **