Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 10 juni 2010

Kort dag idag

Idag jobbat jag 4 timmar. De ägnades åt datorn, Raoul och putsa läder.
Raoul red jag dressyr på. Han var fin idag med, ganska bra i formen. Med bara en vecka kvar till bete så gav jag honom inga nya uppgifter utan fortsatte bara med övergångar och tempoväxlingar på stora bågar och rakt fram.

Sedan ägnade jag 1 timma åt att putsa 2 kandar och 5 träns och mina två sadlar. Allt är nu grundligt rengjort och infettat. Det har en tendens att samlas på hög när jag har flera uppsättningar att växla mellan. Men så skönt att snygga till sina grejer!!

Ikväll väntar en riduppvisning med Ozzy. Han har nu gått högvakt, vet inte hur det gick men jag förväntar mig att allt gått bra!
Ikväll ska LG ha personal samlad inne på K1 och jag ihop med en kollega ska gemensamt ha en clinic i dressyr och hoppning. Sannolikt är det många icke hästkunniga så det lär inte bli avancerat. Och 15 min per grupp och två grupper gör att man när lite basic och visar sidvärts, samling och ökning ungefär. Det ska bli trevligt. Ozzy har ju hittills bara tyckt om att visa upp
sig för publik och högtalare skrämmer inte honom. Stjärnan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **