Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 16 juni 2010

Kvällsdressyr

Efter 4 dagars ledigt så är det dags att jobba imorn igen.
Klockan är mycket nu och jag var bara tvungen att skriva hur duktig Ozzy var idag.
Efter gårdagens högvakt, uteritt med soldaten och därefter fotografering så var det idag vdags för trimning på banan.
På stora K1 banan hade jag gott om plats att sväva runt. Det blev ett pass med mycket fokus på att rida framåt och få honom alert och rörlig. Han svarade upp bra på hjälperna. Många fina byten och bra skolor! Får en härlig trav i slutorna, helt super!! Tränar lite extra på halterna där han har en enorm förmåga att vilja ställa ut höger bak. Han blir faktiskt lite sur på mig när han tycker att han
står fint redan, lite nonchalant makar han på sig- hellre än att bara peta in det där bakbenet. Blir lite försiktig träning med detta så att jag inte skapar stress i halterna.

Den 23:e blir det sannolikt en resa till Skåne för att vara med i uttagning för Unghäst VM. Ser fram emot deras bedömning. Oavsett vad som händer där är ju min känsla att Ozzy är en lovande häst som passar mig väldigt bra.

Imorn ska Ozzy gå Högvakt, sista för säsongen före betet, och på em ska jag rida för Traudi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **